EXPLICACIÓ DES DE LA USTEC

“Benvolguts/des companys/es:

El 20/12/2011 es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat el Decret Llei 3/2011, de 20 de desembre, de mesures urgents en matèria de tresoreria, del Departament de la Presidència, el qual estableix que:

“ (…)

2.1 Amb efectes de l’entrada en vigor d’aquest Decret llei, el personal funcionari i el sotmès a règim estatutari podrà experimentar un ajornament en el pagament del líquid de les retribucions del mes de desembre de 2011 de, com a màxim, el 20% d’una quantitat equivalent a l’import íntegre de la paga extraordinària.

(…)

5.1 El Govern de la Generalitat, a proposta de la persona titular del Departament d’Economia i Coneixement, determinarà la procedència de fer efectiu l’ajornament a què fa referència l’article 2, així com, si s’escau, el percentatge que correspon aplicar, dins dels límits que es preveuen en el present Decret llei.

5.2 S’autoritza el Govern de la Generalitat perquè, d’acord amb les disponibilitats de tresoreria o per al cas que es produeixi la transferència dels fons derivats de la disposició addicional tercera de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, faci efectiu el pagament, pel procediment que escaigui, de les quantitats objecte d’ajornament derivades de l’aplicació d’aquest Decret llei.

(…)”.

En les nòmines del personal del Departament que hem pogut consultar es constata que les quantitats que hi consten (tant imports bruts com nets) són les que normalment hi haurien de figurar en cas de pagament normal de les retribucions, però la quantitat realment percebuda a través de les transferències realitzades pel Departament, és notablement inferior. És evident que el Departament ha aplicat allò que es preveu als articles 2.1 i 5.1 del Decret Llei esmentat.

No obstant això, USTEC·STEs considera que cal esperar a que finalitzi aquest més en curs per veure si, en aplicació d’allò que també es disposa a l’article 5.2, durant els dies que queden de desembre es fa el pagament d’alguna altra quantitat, ja que abans de reclamar haurem de veure quina és la quantitat concreta que se’ns deu, una vegada el mes estigui vençut. Un cop que es constati que no s’ha abonat la totalitat de l’import líquid que figura al full de nòmina, podrem determinar quina quantitat exacta de l’IRPF se’ns ha retingut de més, moment en què serà procedent fer la corresponent reclamació o recurs. Llavors serà quan USTEC·STEs posarà a disposició vostra un model de recurs adient.

Més endavant, quan el Departament ens lliurin el certificat d’ingressos i retencions amb l’objectiu de realitzar la declaració de renda 2012 corresponent a les percepcions de 2011, haurem de veure si també inclou les quantitats no percebudes i els podem denunciar per falsedat documental.

L’any 2013 quan poguem disposar del certicat d’ingressos de l’any 2012 per tal de liquidar la declaració de renda, haurem de comprovar que no ens apliquin una nova retenció d’IRPF sobre el 20% de la paga extra, que diuen pagaran el proper any. Això representaria una apropiació indeguda de les nostres retribucions.

Mestres i professorat us preguem que imprimiu totes les nòmines que figuren a ATRI de l’any 2011 i les guardeu com a prova documental del que ens pot passar i del que haurem de reclamar i/o denunciar davant la fiscalia anticorrupció.

Anuncis

Quant a catalunyaesmou

Plataforma de mestres
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a EXPLICACIÓ DES DE LA USTEC

  1. Retroenllaç: Ustec | TagHall

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s